دیدگاه های معلمان در مورد تدریس تفکیکی در مدارس چندفرهنگی دورۀ متوسطه در آفریقای جنوبی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

Perspectives of teachers on differentiated teaching in multi-cultural South African secondary schools. Studies in Educational Evaluation.‏

چکیده

معلمان آفریقای جنوبی در خلق فعالیت­های تفکیکی به‌منظور برآورده ساختن نیازهای متنوع یادگیرندگان در یاددهی و یادگیری اثربخش با چالش­های زیادی مواجه هستند. ناتوانی در تشخیص موانع یادگیری و مطابقت برنامه درسی و روش‌های تدریس و سنجش با شیوه­های یادگیری و میزان آمادگی یادگیرندگان ازجملۀ این چالش­ها هستند. این مطالعه به هدف پی بردن به دیدگاه­های معلمین مدارس متوسطه (­262 نفر) در مورد اجرای آموزش تفکیکی در مدارس متوسطه دولتی (27 مدرسه) با استفاده از روش­های کمی و کیفی انجام شد. نتایج نشان داد که معلمان همیشه نمی­توانند به یادگیرندگان در هنگام نیاز کمک کنند، به آن‌ها یاد دهند که چگونه مسائل را حل کنند و یا اجازه دهند تا به‌تنهایی کار کنند. علاوه بر این، محدودیت­های گوناگونی مانند آموزش ناکافی معلمان، تعداد زیاد یادگیرندگان در یک کلاس، حجم زیاد کار، یادگیرندگان بی­انضباط، کمبود منابع و عدم مشارکت والدین، آموزش زبان دوم، خدمات حمایتی ناکافی و موانع اجتماعی-اقتصادی در روش­های معلم محور وجود دارند. این مطالعه پیشنهاد می­کند که برنامه­های مداخله­ای به صورت کارگاه­هایی در مورد شیوه­های ایجاد فعالیت­های تفکیکی باید در پیشرفت حرفه­ای معلمان در اولویت قرار گیرد.

عنوان مقاله [English]

Perspectives of teachers on differentiated teaching in multi-cultural South African secondary schools. Studies in Educational Evaluation.‏

نویسنده [English]

  • t j
Perspectives of teachers on differentiated teaching in multi-cultural South African secondary schools. Studies in Educational Evaluation.‏
چکیده [English]

South African teachers encounter numerous challenges in the creation of differentiated activities to
include diverse learner needs in effective teaching and learning. These challenges include the inability to
identify learning barriers and adapt the curriculum, teaching and assessment methods according to the
learning styles and readiness levels of learners. The study aimed to explore secondary school teachers’
(n = 262) perspectives on the implementation of differentiated instruction in public secondary schools
(n = 27), using qualitative and quantitative approaches. The results indicated that teachers cannot always
assist their learners when they need them; show them how to solve problems; or allow learners to work
on their own. In addition, various limitations, such as inadequate teacher training, large class sizes,
workload, undisciplined learners, lack of resources and parental involvement, second language
instruction, inadequate support services and socio-economic barriers contribute to the use of teacher-
centred methods. The study recommends that intervention programmes in the form of workshops on
how to create differentiated activities should be prioritised in the professional development of teachers.